Een Anonieme Geluidsklacht Indienen?

Klachten over geluidsoverlast worden behandeld door gemeenteraden, dus als u een klacht wilt indienen, moet u rechtstreeks contact met hen opnemen. Dit kunt u normaal gesproken doen via de website van uw gemeente.

Als u in de VS woont, typt u ” de naam van uw gemeente en een goede kritiek ” in uw zoekmachine naar keuze.

Dit zou een pagina moeten opleveren waar u rechtstreeks een klacht kunt indienen bij de relevante personen in de regionale raad.

Als u in het VK woont, kunt u ook anoniem kritiek leveren op geluidsoverlast via de website van uw gemeente.

Om de juiste plaats te vinden om kritiek te uiten, raadpleegt u de pagina op de website van de overheid en typt u uw postcode in.

Nadat u uw klacht heeft ingediend, is het vrij onwaarschijnlijk dat er op korte termijn iets zal gebeuren.

Als u wilt dat het geluid onmiddellijk stopt, moet u de politie bellen.

Wetshandhavers zullen uw naam aannemen wanneer u kritiek uitoefent, maar ze zullen uw buurman niet informeren dat zij de kritiek hebben geuit, dus u blijft nog steeds anoniem.

Je moet zeker niet verwachten dat een gemeenteambtenaar bij je buren voor de deur staat en eist dat ze de muziek uitzetten.

In plaats daarvan zullen ze de klacht beoordelen en als het genoeg van een openbare ergernis wordt geacht, zullen ze een officiële waarschuwing geven aan de woning of het bedrijf.

Er zijn twee dingen die u kunt doen om uw gegronde klacht kracht bij te zetten, waardoor de kans groter wordt dat uw gemeente ernaar zal handelen:

  • Houd een geluidsdagboek bij – een eenvoudige lijst met tijden en datums waarop geluidsproblemen zijn opgetreden, stelt de lokale overheid in staat om patronen te zien die duidelijk maken hoe groot het probleem van het geluid is.
  • Neem het geluid op – als er audio wordt afgespeeld, neem het dan op uw telefoon op om uw regionale autoriteit een idee te geven van wat u ervaart.

Wanneer Is Het Redelijk Om Een Geluidsklacht Te Genereren?

Vanuit de VS, het VK en veel westerse landen zijn nachturen gedefinieerd als tussen 23.00 uur en 07.00 uur.

Dus als iemand deze regels overtreedt, is het verstandig om een anonieme geluidsklacht te genereren voor het geval je ze niet direct hoeft te benaderen.

Waarom Anoniem Blijven?

In bijna alle gevallen ontstaan goede klachten op woonlocaties.

Je probeert in slaap te vallen en je buurman of bovenbuurman blaast nog steeds de deuntjes waarvan ze verzekerden dat ze lang geleden zouden zijn gestopt.

Idealiter zou je in staat zijn om je buurman te benaderen en hen te vragen de muziek zachter te zetten en ze zouden luisteren en dat zou hiermee ophouden.

Maar als er alcohol in het spel is, lijken individuen snel te vergeten dat het geluid buiten hun huis te horen is en hoewel ze het tijdelijk kunnen verlagen, lijkt de hoeveelheid snel te groeien.

Anoniem blijven bij het indienen van een officiële klacht kan perfect zijn, omdat het betekent dat je buurman niet begrijpt dat jij de bron van de kritiek bent, wat betekent dat er geen ongemakkelijke uitwisselingen op straat zullen zijn.

Optie Opties

Voor de meerderheid van de mensen die een anonieme klacht indienen, is dit slechts een van de laatste hotels (alleen afgetroefd door de autoriteiten te bellen).

Als je echter nog niet helemaal klaar bent om een officiële klacht over je buurman te genereren, wees er dan zeker van dat je ze hebt geprobeerd:

  • Praat met de buurman (vredig)
  • Praat met hun echtgenoot